10 érv amellett, hogy miért az egyik leghatékonyabb mozgásforma a TacFit!

6 éve kezdtem el funkcionális edzéssel foglalkozni. Előtte sok mindent kipróbáltam, de mégsem találtam meg a megfelelő mozgásformát. Valami mindig hiányzott. A futás számomra egyhangú sport, amit csak alkalmanként, kiegészítésként űzök. A konditermi edzés szintén unalmas, ráadásul az amúgy is egész nap ülő embert rengeteg gép további ülőmunkára késztet. A különböző aerobic óráktól azt éreztem, el sem fáradok, nem fejlődöm semmit, csak az időmet vesztegetem. Aztán kipróbáltam a kettlebellt, majd a CrossFitet, ami már egészen közel volt ahhoz, amit kerestem.

Szerettem a CrossFit változatosságát, de nem szerettem, hogy nincsenek jól felépített edzésciklusok a csoportos edzéseken. Hogy folyton tömeg van, és valójában nem is fejlődöm egy idő után. Azt éreztem, hogy egyhelyben topogok. Azt sem szerettem, hogy gyakran olyan dolgokat kellett volna csinálnom, ami túl rizikós volt, vagy még nem voltam rá felkészülve fizikailag. Az eredmény a végén többek között egy heveny rotátor-köpeny gyulladásban csúcsosodott ki egy kisebb gerincsérüléssel karöltve.

Aztán megtaláltam a TacFitet, és minden megváltozott. Fittebb vagyok, mint valaha, ugyanakkor nem fáj semmim. Ráadásul jelentősen javult a mobilitásom is, ami előtte borzasztó volt.

Itt az ideje, hogy Te is olyan sportot válassz, ami izgalmas, biztonságos, és garantált sikert hoz.

Íme, 10 érv amellett, hogy miért érdemes TacFit edzésre járni!

 

  1. Időtakarékos

A TacFit minden bizonnyal egyike az egyik legidőtakarékosabb, mégis leghatékonyabb funkcionális edzéstípusnak.

 

A sporttudomány szakértői folyamatosan vizsgálják a sportok, mozgásformák emberi testre gyakorolt hatását. Ma már reprezentatív kutatások bizonyítják, hogy a zsírégetéshez nincs szükség másfél, 2 órás aerob mozgásra. Sőt, valójában a rövidebb ideig tartó, de magasabb intenzitással, intervallum jelleggel végzett anaerob munka jelentősen jobb hatással van a zsírégetésre, mint hosszabb, de alacsonyabb intenzitással végzett munka, pl. futás, kocogás. Az utólagos zsírégető hatás 24 órán át érvényesül a felpörgött anyagcsere folyamatoknak köszönhetően.

Illusztráció: Utólagos zsírégető hatás - tradícionális kardió vs. magas intenzitású intervallum edzés

A TacFit edzések aktív, intenzív szakasza kb. 20, maximum 30 perc, amelyek általában további több kisebb-nagyobb egységre tagolódnak. Ezt a rendkívül aktív anaerob szakaszt egy specifikus bemelegítés és mobilizáló blokk előzi meg, majd egy edzésre szabott levezetés zárja le. Az egész edzés összesen, a bemelegítéssel és nyújtással együtt maximum 60 percig tart.

 

  1. Egyénre szabható, skálázható

Minden gyakorlat, amit a TacFit edzések alkalmával végzünk, skálázható, teljes mértékben egyénre szabható. Minden feladatnak létezik egy regressziója, vagyis kezdő változata, illetve általában háromféle progressziója, nehezítése. Így már az egészen kezdők is sikerélményt szerezhetnek az órán, miközben a haladók már a saját képzettségi szintjüknek megfelelően végzik ugyanazt a gyakorlatot.

Az edzéseken nem várjuk tőled, hogy teljesíthetetlen feladatokat végezz. Nem hajszolunk bele veszélyes helyzetekbe. Tapasztalt instruktorok lévén folyamatosan korrigáljuk a mozgásmintádat. A célunk nem az, hogy addig gyakoroljunk valamit, amíg sikeresen végre nem hajtod. A célunk az, hogy addig gyakoroljuk, amíg már sosem csinálod rosszul többet.

 

  1. Változatos, izgalmas

A TacFit edzések alkalmával rengeteg eszközt, gyakorlatot próbálhatsz ki és sajátíthatsz el. Nálunk többek között olyan eszközökkel dolgozhatsz, mint kettlebell, clubbell, gyűrű, paralette bar, húzódzkodó rúd, kétkezes és egykezes súlyzó, TRX, medicin labda, ugrókötél, vagy épp a saját tested.

Garantáljuk, hogy sosem lesz unalmas az edzés, hiszen sosem kell 10-20 percig ugyanazt a feladatot csinálnod. Több ezer gyakorlat áll rendelkezésünkre, hogy mindig igazán izgalmas edzésben legyen részed.

 

  1. Biztonságos

A TacFit edzők fontos ismérve, hogy mindenekelőtt a biztonságot helyezik előtérbe. Bármit is kell aznap véghez vinned, mi kijavítjuk az esetleges hibákat, segítünk, hogy elkerüld a fáradságból, figyelmetlenségből vagy tapasztalatlanságból adódó sérüléseket.

Alapelvünk, hogy ahhoz, hogy egy gyakorlatot helyesen végre tudj hajtani, megfelelő alapokra van szükséged. Mi hosszú távra tervezünk, mert a valódi eredményekhez időre és egy tökéletesen felkészítő edzéstervre van szükséged. Ez az, amit egy átlagos köredzésen nem fogsz megkapni.

A TacFit kerüli azokat a veszélyesebb, egyébként mással könnyen helyettesíthető mozgásokat, mint amiket a CrossFit edzéseken alkalmaznak, például kipping vagy butterfly pull up, kipping muscle up, kipping handstand push up etc. Kiemelt hangsúlyt fektetünk a megfelelő erőnlét és technika felépítésére.

 

  1. Mérhető eredmények

TacFit edzéseink különböző edzésciklusokra tagolhatók. Általában 6-8 hetes mezociklusok szerint dolgozunk, amelyek középpontjában valamelyik kondicionális és koordinációs képesség fejlesztése áll.

Ebből adódóan jól meghatározott tervek szerint dolgozunk edzéseken, hogy a résztvevők eredményei mérhetőek legyen. Ezért az edzésen résztvevők gyakran azon kapják magukat, hogy már régen nem a fogyás, testformálás az egyetlen céljuk. Már gyorsabbak, erősebbek és ügyesebbek szeretnének lenni, miközben észrevétlenül lesz tónusosabb a testük.

„Képzeld, ma voltam ismét az orvosnál, aki egy alapos gerincvizsgálatot követően szó szerint ezt üzente: dicsérd meg az edződet, mert nagyszerű állapotban vannak a törzsizmaid!” – mesélte a minap egyik lelkes edzettem. Büszke vagyok arra, hogy néhány hónap alatt ilyen jelentős fejlődést tudunk felmutatni.”

  1. Egyedülálló taktikai légzés

Ha azt hitted, a lélegezz mélyeket frázis mindig minden helyzetben segít, hogy urald a pulzusod, elég nagyot tévedsz. A TacFit edzések során megtanítunk arra, hogy akár 80% feletti szubmaximális vagy maximális terhelés mellett is elkerüld a hiperventillációt, vagyis azt, amikor kapkodva küzdesz a légszomj ellen. Ezáltal sokkal eredményesebb leszel, gyorsabban fogsz tudni regenerálódni a gyakorlatok között. A helyes „taktikai” légzés ugyanakkor a mindennapi életben is segít, mikor úgy érzed, felemészt a stressz.

 

  1. Megfelelő mobilitás fenntartása, javítása

A TacFit edzések magja az anaerob workout blokk, ami meghatározza mind a bemelegítést, mind a levezetést. A bemelegítést éppen ezért mindig egy specifikus mobility drillekre épülő, a mozgástartományt (ROM) növelő feladatsor egészíti ki. Ennek célja, hogy fokozzuk a vérkeringést, az előtted álló feladatokra felkészítsük az ízületeket, izmokat és az idegrendszert is.

A levezetésnél törekszünk a workout szempontjából kulcsfontosságú izomcsoportokra fókuszálni. Ezekkel a komplex nyújtó hatású gyakorlatokkal nem csak az izmok rövidülését, a sérülések elkerülését kerülhetjük el, hanem szépen fokozatosan hagyjuk, hogy a keringésünk normalizálódjon, az idegrendszerünk megnyugodjon.

  1. Kiemelt figyelem a mozgásminőségre

A TacFit edzések a mozgásminőség helyes elsajátítására épülnek. Hiszen tudjuk, hogy a már rosszul, helytelenül rögzült mozgásmintát sokkal nehezebb korrigálni. Gyakran találkozunk olyan kliensekkel, akik más funkcionális termekből érkeznek sajnos rendkívül helytelen mozgásmintákkal kifejezetten azért, hogy új alapokra helyezzék a mozgást.

Éppen ezért fontos feladatunk, hogy szemben úszva az árral, a mennyiség helyett a minőségre fektessük a hangsúlyt. Kiscsoportos edzéseinken szándékosan kerüljük a zsúfoltságot, szigorú létszámstoppal dolgozunk azért, hogy a résztvevők a lehető legtöbb figyelmet kaphassák meg. Ebből a szempontból átmenetet jelentünk a személyi edzés és a csoportos edzés között.

 

  1. Minden kondicionális képesség fejleszthető vele

A TacFit mozgásrendszer óriási előnye, hogy a jól programozott edzésciklusoknak hála kiválóan fejleszthető minden kondicionális képesség. Legyen szó maximális erőről, állóképességről, vagy épp gyorsaságról, edzéseinken minden területen fejlődhetsz.

Akad résztvevőnk azzal a céllal érkezett hozzánk, hogy maratoni felkészítő programját egészítse ki egy olyan mozgásrendszerrel, amely jól illeszkedik a versenysporthoz. Számára fontos volt, hogy azokat az izomcsoportokat is erősítse, amelyek a futás során kevésbé jutnak hangsúlyos szerephez, ugyanakkor a mozgás a kondicionális képességek szintjén is hozzájáruljon a sportági fejlődéshez, és maradéktalanul biztonságos legyen.

 

  1. Növeli a koncentráló képességet

A TacFit edzések során nem csak a test, hanem az elme is aktívan dolgozik. Amikor fizikai munkát végzel, és a fáradás szakaszában már eljutsz odáig, hogy nehezen koncentrálsz, a TacFit megtanít áthidalni a fáradtságot és a koncentrációs nehézségeket. Ezt a képességedet később a mindennapi életben is alkalmazni tudod majd, jobban fogsz teljesíteni a munkádban vagy a tanulás során.

 

Legyél Te is TacFit edző!